• يکشنبه ١١ تير ١٤٠٢-١١:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٩٨
در قرائت گزارش پروژه های منطقه 13 مطرح شد؛ 9-159

از لزوم توجه به باند دوشان تپه برای مواقع اضطرار تا رعایت پارامترهای وجود یک بوستان

اعضای شورای شهر تهران در جریان قرائت گزارش پروژه های در حال انجام منطقه 13 که توسط احمد علوی در صحن شورا مطرح شد خواستار توجه ویژه به نگهداشت باند پروازی دوشان تپه برای مواقع اضطرار شهر تهران کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای ششم و بررسی دستور نخست این جلسه، گزارش سید احمد علوی عضو شورای شهر از پروژه های در حال انجام منطقه 13 شهرداری تهران ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
 
چمران: اعضای شورا در ارائه گزارش مناطق پارامترهای نظارتی را لحاظ کنند 
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در تذکری نسبت به ارائه گزارش اعضای شورا خواستار نگاه فراتر از نگاه شهرداری شد و تاکید کرد: اعضای شورا در ارائه گزارشات خود پارامترهای نظارتی را بیشتر از ابعاد دیگر در نظر بگیرند ضمن آنکه خواستگاه های مردم را باید در گزارشات خود لحاظ کنند نه فقط اینکه اقدامات شهرداری را با نگاه تبلیغاتی در صحن مطرح کنند.
 
صادقی: باند دوشان تپه را کوتاه نکنید
در ادامه احمد صادقی عضو دیگر شورا در تذکری ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی مجموعه شهرداری منطقه 13 تهران در خصوص انجام پروژه ها و توافقات خوبی با ارتش برای توسعه فضای شهری میسر شده اظهار کرد: موضوع دوشان تپه و عدم داشتن استانداردهای باند پروازی یکی از مسائل و چالش هایی است که رفع ان از اولویت هاست از این منظر که بتوان در مواقع بحرانی چه در مواقع جنگی و چه در حوزه امدادی بتوان از این پتانسیل برای امدار رسانی استفاده کرد چرا که این منطقه یکی از ذخائر اراضی تخلیه مجروحین در حوادث غیر مترقبه شهر تهران است از این رو باید حفظ این موضوع مورد توجه بیشتری واقع شود.
وی اضافه کرد: با توجه به برگزار شدن کمیسیون ماده 5 که قرار است در هفته جاری برگزار شود باید بگوییم که کوتاه شدن باند پروازی دوشان تپه قطعا به ضرر خواهد بود و این اقدام قطعا این مکان را به انجام عملیات های هلی برد تقلیل خواهد داد و دیگر شاهد تردد هواپیما در این باند نخواهیم بود از این رو نباید این ظرفیت از بین برود.
 
آخوندی: نمی توان مجموعه شورا و شهرداری را منفک از هم دانست
محمد آخوندی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز پس از استماع گزارش محلات منطقه 13 در تذکری خاطر نشان کرد: نمی توان مجموعه شورا و شهرداری را منفک از هم دانست چرا که هردو ماموریت خدمت به مردم را از اولویت های خود می دانند از این رو با توجه به گزارشاتی که از مناطق مختلف شهرداری در صحن شورا مطرح می شود از این باب است که بگوییم ما در بودجه سالانه چه میزان اعتبار برای بخش ها و مناطق مختلف تعیین کردیم و با این بودجه چه اقداماتی صورت گرفته است.
وی افزود: امروز با دو هدف به این مناطق مراجعه کرده و از نزدیک وظیفه نظارتی خود را انجام می دهیم؛ نخست آنکه ببینیم در خصوص اعتباراتی که به برخی پروژه های اختصاص داده ایم در چه وضعیتی است، آیا به ثمر نشسته و یا بلاتکلیف است و آیا موجب رضایت مردمی شده است یا خیر و در وهله دوم اینکه بدانیم در سال آینده مردم چه نیازهایی را دارند؟
 
پیرهادی: باید همه پارامترهای وجود یک بوستان از منظر عمومی رعایت شود
مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به گزارش دیگر عضو شورا در خصوص قرائت گزارش از پروژه های در حال انجام منطقه 13 شهرداری تهران در تذکری اعلام کرد: دو مجموعه ساصد و دوشان تپه که در شرق تهران واقع است از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو زمانیکه چنین فضاهایی با چنین پتانسیلی به نفع شهر آزاد می شود ابتدا باید همه پارامترهایی که برای یک بوستان محلی دیده می شود لحاظ شود ضمن آنکه ساختمان هایی که در منظر خیابان اصلی پیروزی احداث شده و مانع دید عمومی این بوستان خواهد شد که باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت این دو مکان اظهار داشت: پیشنهاد می شود که طرح های مد نظر برای این دو مکان به شورا ارسال شده تا صحن شورا از ابعاد این طرح چه از لحاظ کارکردی و چه از لحاظ احداث و یا گسترش سرانه های خدماتی مطلع شود.
 
سروری: تعیین تکلیف ساصد و دوشان تپه کار بسیار بزرگی است
پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه تعیین تکلیف ساصد و دوشان تپه کار بسیار بزرگی است، اظهار کرد: اگر این اقدام تعیین تکلیف شود، گره کور ترافیکی شرق تهران باز خواهد شد و بسیاری از مشکلات منطقه ۱۳ رفع می شود.
وی افزود: شهردار منطقه ۱۳ از روز اول فعالیت خود دغدغه رفع مشکل ساصد و دوشان تپه را داشت و این توافقات با تلاش شهرداری پیگیری شده و باید این دستاورد را بتوانیم به زودی محقق کنیم تا مردم از آن بهره مند شوند.
 
شهردار منطقه 13: اجرای فاز دوم دهکده پسماند؛ در آینده ای نزدیک
محمد هادی علی احمدی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش رئیس کمیته گردشگری شورا درخصوص پروژه های اجرا شده در منطقه ۱۳، اظهار کرد: تعدادی از اعضای شورا یا امروز یا در گذشته در منطقه ۱۳ سکونت داشته اند و سالها با دو مجموعه ساصد و دوشان تپه انس گرفته بودند و امروز شاهد اقدامات انجام شده هستند.
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به باز شدن کنار گذر پیروزی به امام علی (ع)، یادآور شد: از ۱۲۵۰ هکتار وسعت منطقه برای ۹۷ هکتار توافق شده و هشت درصد وسعت منطقه در ماه های اخیر آزاد شده است.
وی با بیان اینکه ما سال قبل چندین پروژه خوب داشتیم، تصریح کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی شهر تهران که سالها به مناقصه می رفت و برنده نمی شد، در بوستان سرخه حصار احداث شد.
علی احمدی با اشاره به فعال شدن دهکده پسماند و تلاش برای اجرایی شدن فاز دوم آن، خاطرنشان کرد: اسکان کارگری، فاز دوم مسیر پیاده روی و مرکز خدمات اورژانس از طرح های جدیدی است که به تصویب رسیده است.
شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه ضعیف ترین ساختمان مناطق ساختمان منطقه ۱۳ بوده است، یادآور شد: تلاش می کنیم انتقال این ساختمان تا مردادماه انجام شود تا مردم نیز راحتتر به آن دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مشاور هوانوردی برای باند پروازی دوشان تپه اخذ شده است، تصریح کرد: طول باند به آن معنا کاهش نخواهد یافت و توافق بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
علی احمدی با بیان اینکه این فضا هشت هزار اصله درخت دارد، گفت: زمانی که اقدامات کمیسیون ماده پنج به نتیجه برسد سه ماه زمان خواهد برد تا احداث بوستان را آغاز کنیم؛ بلافاصله پس از تحویل زمین، احداث انجام خواهد شد که به نظر می رسد این اقدام در پاییز انجام شود.
شهردار منطقه ۱۳ با اعلام اینکه تمام اقدامات در بوستان سرخه حصار تعطیل شده بود چون مجوز نمی دادند، یادآور شد: در تعریض خیابان پیروزی ۱۴ سال مشکل وجود داشت و واحدهای مسکونی فریز شده بود و پیگیری می کنیم که بسته تشویقی در نظر بگیریم تا این خیابان از فریز خارج شود.
 
چمران: باند موجود در دوشان تپه برای مواقع بحرانی حفظ می شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پایان با بیان اینکه شهردار سخت کوش منطقه ۱۳ برای آزادسازی دو پادگان منطقه تلاش بسیاری کرده است، یادآور شد: تفاهم نامه ای با تلاش های صورت گرفته منعقد شد و پادگان ها در اختیار شهرداری قرار گرفت؛ پیشنهاد بنده این است که فضای آزاد شده به فضای سبز اختصاص یابد و بنده موافق با ساخت بنا در این فضا نیستم.
چمران خاطرنشان کرد: قرار بر این شده باند موجود در دوشان تپه برای مواقع بحرانی حفظ شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: